Załącznik nr 1
do Zarządzenia Nr 1/R/2021/2022
Dyrektora Szkoły Podstawowej w Starej Wsi
z dnia 03.01.2022 r.
REGULAMIN STOŁÓWKI SZKOLNEJ
Punkt Wydawania Posiłków
w Szkole Podstawowej w Starej Wsi
Na podstawie:
1) art. 106 ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe,
§ 1.
Postanowienia ogólne
Stołówka w Punkcie Wydawania Posiłków w Szkole Podstawowej w Starej Wsi jest miejscem spożywania posiłków przygotowanych przez pracowników kuchni szkolnej Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Krużlowej Wyżnej dla osób uprawnionych do korzystania ze stołówki.
1. Posiłki wydawane są w czasie trwania zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla grup przedszkolnych oraz dla uczniów podczas przerw obiadowych ustalonych według harmonogramu na początku danego roku szkolnego, a w przypadku zgłoszonych wcześniej wyjazdów na wycieczki, wyjść do kina, na basen itp. obiad wydaje się w godzinach ustalonych z wychowawcą.
2. Postanowienia niniejszego regulaminu, aktualny jadłospis, ogłoszenia dotyczące stołówki szkolnej wywieszone są na tablicy informacyjnej przy wejściu do szatni.
§ 2.
Uprawnienia do korzystania ze stołówki
Do korzystania z posiłków w stołówce szkolnej uprawnieni są:
1) uczniowie szkoły wnoszący opłaty indywidualne,
2) uczniowie szkoły, których dożywianie jest finansowane na podstawie decyzji, przez GOPS,
3) nauczyciele oraz inni pracownicy szkoły wnoszący opłaty indywidualne za zgodą dyrektora szkoły.
§ 3.
Ustalanie wysokości opłat za posiłki
1. Ustalone wysokości opłat za posiłki w stołówce szkolnej:
1) opłata za jeden posiłek dla ucznia – 5,00 zł,
2) opłata za jeden posiłek dla innych osób – 7,50 zł.
2. Wysokość opłaty za posiłki w stołówce szkolnej określa dyrektor szkoły przygotowującej posiłki w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę.
3. Opłaty za korzystanie przez ucznia z posiłków w stołówce szkolnej ustalane są w wysokości kosztów produktów wykorzystanych do przygotowania posiłku.
4. Inne osoby, korzystające z posiłków w stołówce szkolnej za zgodą dyrektora szkoły, ponoszą pełne koszty uwzględniające koszty wykorzystanych produktów oraz koszty utrzymania stołówki szkolnej, w tym koszty wynagrodzeń i pochodnych pracowników zatrudnionych w stołówce szkolnej.
5. W sytuacjach wzrostu kosztu produktów w trakcie roku szkolnego dopuszcza się możliwość zmiany odpłatności, po poinformowaniu korzystających ze stołówki.
§ 4.
Wnoszenie opłat za posiłki
1. Opłaty za obiady w danym miesiącu przyjmuje sekretarz szkoły od poniedziałku do piątku w godzinach pracy sekretariatu 745 – 1345 oraz w wyznaczonych dwóch dniach miesiąca przy wejściu do szatni ( informacja na tablicy ogłoszeń) do 24 dnia każdego miesiąca.
2. Opłatę wnosi się za cały miesiąc z góry, do ostatniego dnia miesiąca, za który opłata jest wnoszona.
§ 5.
Zwroty za niewykorzystane obiady
1. Nieobecność ucznia lub innej osoby korzystającej ze stołówki szkolnej należy zgłosić osobiście, telefonicznie do sekretariatu szkoły lub na adres mailowy sp_starawies@op.pl, w dniu nieobecności najpóźniej do godziny 900, spowoduje to odliczenie od pierwszego dnia nieobecności. W przypadku późniejszego zgłoszenia ( po godz. 9 00 ) odliczeniu ulegną drugi i kolejne dni nieobecności. Nieobecności niezgłoszone nie podlegają odliczeniu.
2. Opłata uiszczona z góry za niewykorzystane posiłki w danym miesiącu zostanie zwrócona w postaci pomniejszenia o jej wysokość opłaty za posiłki w kolejnym miesiącu.
3. Rozliczenia i zwrotu opłat za niewykorzystane posiłki w czerwcu dokonuje się najpóźniej do 30 czerwca danego roku.
§ 6.
Zasady zachowania na stołówce
1. Osobom, które nie korzystają ze stołówki szkolnej, zakazuje się wchodzenia do niej.
2. Uczeń zobowiązany jest przed posiłkiem umyć ręce i przestrzegać regulaminu stołówki dotyczącego przepisów bhp.
3. W stołówce obowiązuje cisza.
4. Podczas spożywania posiłków obowiązują zasady kulturalnego zachowania.
5. Naczynia po spożyciu posiłku mają być odstawione w wyznaczonym miejscu.
6. Za szkody spowodowane w stołówce odpowiada uczeń, a finansowo jego rodzice.
7. W przypadku nierespektowania wyżej wymienionych zasad zachowania poinformowany zostanie wychowawca klasy i za jego pośrednictwem rodzice ucznia.
8. Za rażące naruszenie regulaminu stołówki uczeń może zostać skreślony z listy korzystających z obiadów w stołówce szkolnej.
§ 7.
Postanowienia końcowe
1. O wszystkich sprawach związanych z organizacją pracy stołówki decyduje dyrektor szkoły.
2. Wszelkich zmian w niniejszym regulaminie dokonuje dyrektor w postaci pisemnego aneksu.
3. Regulamin wchodzi w życie z dniem 03.01.2022 r.
Stara Wieś, dnia 03.01.2022 r.