Regulamin stołówki szkolnej

Załącznik nr 1

do Zarządzenia Nr 1/R/2021/2022

 Dyrektora Szkoły Podstawowej w Starej Wsi

z dnia 03.01.2022 r.

REGULAMIN STOŁÓWKI SZKOLNEJ

Punkt Wydawania Posiłków

w Szkole Podstawowej w Starej Wsi

 

Na podstawie:

1)     art. 106 ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe,

§ 1.
Postanowienia ogólne

Stołówka w Punkcie Wydawania Posiłków w Szkole Podstawowej w Starej Wsi jest miejscem spożywania posiłków przygotowanych przez pracowników kuchni szkolnej Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Krużlowej Wyżnej dla osób uprawnionych do korzystania ze stołówki.

1. Posiłki wydawane są w czasie trwania zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla grup przedszkolnych oraz dla uczniów podczas przerw obiadowych ustalonych według harmonogramu na początku danego roku szkolnego, a w przypadku zgłoszonych wcześniej wyjazdów na wycieczki, wyjść do kina, na basen itp. obiad wydaje się w godzinach ustalonych z wychowawcą.

2. Postanowienia niniejszego regulaminu, aktualny jadłospis, ogłoszenia dotyczące stołówki szkolnej wywieszone są na tablicy informacyjnej przy wejściu do szatni.

 

§ 2.

Uprawnienia do korzystania ze stołówki

Do korzystania z posiłków w stołówce szkolnej uprawnieni są:

     1)     uczniowie szkoły wnoszący opłaty indywidualne,

     2)     uczniowie szkoły, których dożywianie jest finansowane na podstawie decyzji, przez GOPS,

     3)     nauczyciele oraz inni pracownicy szkoły wnoszący opłaty indywidualne za zgodą dyrektora szkoły.

 

§ 3.
Ustalanie wysokości opłat za posiłki

1. Ustalone wysokości opłat za posiłki w stołówce szkolnej:

     1)     opłata za jeden posiłek dla ucznia – 5,00 zł,

     2)     opłata za jeden posiłek dla innych osób – 7,50 zł.

2. Wysokość opłaty za posiłki w stołówce szkolnej określa dyrektor szkoły przygotowującej posiłki w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę.

3. Opłaty za korzystanie przez ucznia z posiłków w stołówce szkolnej ustalane są w wysokości kosztów produktów wykorzystanych do przygotowania posiłku.

4. Inne osoby, korzystające z posiłków w stołówce szkolnej za zgodą dyrektora szkoły, ponoszą pełne koszty uwzględniające koszty wykorzystanych produktów oraz koszty utrzymania stołówki szkolnej, w tym koszty wynagrodzeń i pochodnych pracowników zatrudnionych w stołówce szkolnej.

5. W sytuacjach wzrostu kosztu produktów w trakcie roku szkolnego dopuszcza się możliwość zmiany odpłatności, po poinformowaniu korzystających ze stołówki.

 

§ 4.
Wnoszenie opłat za posiłki

1. Opłaty za obiady w danym miesiącu przyjmuje sekretarz szkoły od poniedziałku do piątku w godzinach pracy sekretariatu 745 – 1345 oraz w wyznaczonych dwóch dniach miesiąca przy wejściu do szatni ( informacja na tablicy ogłoszeń) do 24 dnia każdego miesiąca.

2. Opłatę wnosi się za cały miesiąc z góry, do ostatniego dnia miesiąca, za który opłata jest wnoszona.

 

§ 5.
Zwroty za niewykorzystane obiady

1. Nieobecność ucznia lub innej osoby korzystającej ze stołówki szkolnej należy zgłosić osobiście, telefonicznie do sekretariatu szkoły lub na adres mailowy sp_starawies@op.pl, w dniu nieobecności najpóźniej do godziny 900, spowoduje to odliczenie od pierwszego dnia nieobecności. W przypadku późniejszego zgłoszenia     ( po godz. 9 00 ) odliczeniu ulegną drugi i kolejne dni nieobecności. Nieobecności niezgłoszone nie podlegają odliczeniu.

2. Opłata uiszczona z góry za niewykorzystane posiłki w danym miesiącu zostanie zwrócona w postaci pomniejszenia o jej wysokość opłaty za posiłki w kolejnym miesiącu.

3. Rozliczenia i zwrotu opłat za niewykorzystane posiłki w czerwcu dokonuje się najpóźniej do 30 czerwca danego roku.

 

§ 6.
Zasady zachowania na stołówce

1. Osobom, które nie korzystają ze stołówki szkolnej, zakazuje się wchodzenia do niej.

2. Uczeń zobowiązany jest przed posiłkiem umyć ręce i przestrzegać regulaminu stołówki dotyczącego przepisów bhp.

3. W stołówce obowiązuje cisza.

4. Podczas spożywania posiłków obowiązują zasady kulturalnego zachowania.

5. Naczynia po spożyciu posiłku mają być odstawione w wyznaczonym miejscu.

6. Za szkody spowodowane w stołówce odpowiada uczeń, a finansowo jego rodzice.

7. W przypadku nierespektowania wyżej wymienionych zasad zachowania poinformowany zostanie wychowawca klasy i za jego pośrednictwem rodzice ucznia.

8. Za rażące naruszenie regulaminu stołówki uczeń może zostać skreślony z listy korzystających z obiadów w stołówce szkolnej.

 

§ 7.
Postanowienia końcowe

1. O wszystkich sprawach związanych z organizacją pracy stołówki decyduje dyrektor szkoły.

2. Wszelkich zmian w niniejszym regulaminie dokonuje dyrektor w postaci pisemnego aneksu.

3. Regulamin wchodzi w życie z dniem 03.01.2022 r.

 

Stara Wieś, dnia 03.01.2022 r.

NA GÓRĘ