Kreatywność to nie talent, a umiejętność, którą trzeba kształtować i ćwiczyć jak mięśnie (za. E. de Bono).

We wrześniu i październiku klasa VIII realizowała I moduł projektu Emocja, pt. „Kreatywność”.

Naszą  tegoroczną przygodę z projektem rozpoczęliśmy od zorganizowania w sali kącika emocji oraz gazetki tematycznej, informującej o udziale w projekcie. Na początku zajęć przypomnieliśmy sobie, co to znaczy być kreatywnym, jak wykorzystać swoją kreatywność i pomysłowość w życiu codziennym, w czym jest ona nam pomocna. Uczniowie obejrzeli animację, z której wyciągnęli jeden bardzo ważny wniosek: za kreatywnością zawsze powinny stać takie cechy jak  otwartość, ciekawość świata, odwaga i wytrwałość.

W trakcie pracy w grupach rozwijali swoją kreatywność, poprzez wykonywanie różnych zadań typu: skojarzenia, oczywiste – nieoczywiste, co by było gdyby, dlaczego? Uczniowie starali się odszukać najmniej oczywiste rozwiązania danego problemu, pobudzając tym samym swą wyobraźnię. W ramach pierwszego modułu wzięliśmy udział w Międzynarodowym Dniu Głuchych i Języka Migowego oraz Dniu Kropki, które były dla uczniów nie tylko nauką, ale także wspaniałą zabawą.

 

W ramach tegorocznej innowacji - „Ekoemocje”, której celem jest kształtowanie postaw proekologicznych, w sali został założony kącik przyrodniczy, a zebrane dary natury zostały również wykorzystane podczas zajęć tematycznych. Uczniowie zbierali nakrętki po napojach, które wykorzystali do stworzenia obrazu, natomiast z folii bąbelkowych powstały piękne słoneczniki będące dodatkową ozdobą naszej jesiennej gazetki.

NA GÓRĘ