ŚWIATOWY DZIEŃ OSÓB Z ZESPOŁEM DOWNA – DZIEŃ KOLOROWEJ SKARPETKI
21 marca to nie tylko początek kalendarzowej wiosny, ale również Światowy Dzień Osób
z Zespołem Downa – Dzień Kolorowej Skarpetki. Sama data - kombinacja liczb 21 i 3 - nie jest też przypadkowa. Dlaczego? Naukowcy odkryli, że w 21 parze chromosomów osoby zdrowe mają 2 chromosomy, podczas gdy osoby z Zespołem Downa - 3.
W ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „ EMOCJA”, uczniowie klasy VII włączyli się w akcję „Przygody Kolorowej Skarpetki”. Na znak solidarności z osobami
z Zespołem Downa założyli skarpetki nie do pary oraz przygotowali pomysłowe pacynki. Wykonali zdjęcia i zamieścili je w zakładce TEAMS – Emocje.
W akcję ŚWIATOWY DZIEŃ OSÓB Z ZESPOŁEM DOWNA – DZIEŃ KOLOROWEJ SKARPETKI na terenie szkoły chętnie włączyły się najmłodsze dzieci z oddziałów przedszkolnych oraz zerówki, a także uczeń klasy III – Kubuś Mężyk.
Uczniowie wzięli udział w zajęciach edukacyjnych, pt. „Przedszkolaki rozumieją, tolerują i szanują”. Wysłuchali bajki terapeutycznej pt. „O dzięciołku Kornelku, który nigdy nie nauczył się latać”. Chętnie odpowiadali na pytania i trafnie odgadywali emocje i uczucia towarzyszące sympatycznemu bohaterowi. Podobnie jak Kornelek, zrozumieli, że „inny” nie oznacza gorszy czy mniej wartościowy. Ktoś „inny” to ktoś wyjątkowy, jedyny w swoim rodzaju i jak każdy ma swoje marzenia, prawo do zabawy, bezpieczeństwa i miłości - podobnie jak osoby z zespołem Downa. Aby oddać charakter tego dnia, który – również jak wiosna - jest radosny i kolorowy, dzieci wzięły udział w wesołych zabawach ruchowych oraz muzycznych a także przygotowali piękne pacynki ze skarpetek. Na koniec każdy uczeń otrzymał „empatyczne okulary”, dzięki którym można wyraźniej dostrzec innych, potrzebujących pomocy i naszego wsparcia oraz lepiej zrozumieć ich uczucia.
Jeśli zainteresował cię ten artykuł, warto zajrzeć:
#MarzenaDziadkowiec#projekt_Emocja