ŚWIATOWY DZIEŃ ZESPOŁU DOWNA - DZIEŃ KOLOROWEJ SKARPETKI

 

ŚWIATOWY DZIEŃ OSÓB Z ZESPOŁEM DOWNA – DZIEŃ KOLOROWEJ SKARPETKI

 

21 marca to nie tylko początek kalendarzowej wiosny, ale również Światowy Dzień Osób
z Zespołem Downa – Dzień Kolorowej Skarpetki. Sama data - kombinacja liczb 21 i 3 - nie jest też przypadkowa. Dlaczego?  Naukowcy odkryli, że w 21 parze chromosomów osoby zdrowe mają 2 chromosomy, podczas gdy osoby z Zespołem Downa - 3.

 

W ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „ EMOCJA”, uczniowie klasy VII włączyli się w akcję „Przygody Kolorowej Skarpetki”. Na znak solidarności z osobami
z Zespołem Downa założyli skarpetki nie do pary oraz przygotowali pomysłowe pacynki. Wykonali zdjęcia i zamieścili je w zakładce TEAMS – Emocje.

 

W akcję  ŚWIATOWY DZIEŃ OSÓB Z ZESPOŁEM DOWNA – DZIEŃ KOLOROWEJ SKARPETKI  na terenie szkoły chętnie włączyły się najmłodsze dzieci z oddziałów przedszkolnych oraz zerówki, a także uczeń klasy III – Kubuś Mężyk. 

 

Uczniowie wzięli udział w zajęciach edukacyjnych, pt. „Przedszkolaki rozumieją, tolerują i szanują”. Wysłuchali bajki terapeutycznej pt. „O dzięciołku Kornelku, który nigdy nie nauczył się latać”. Chętnie odpowiadali na pytania i trafnie odgadywali emocje i uczucia towarzyszące  sympatycznemu bohaterowi. Podobnie jak Kornelek, zrozumieli, że „inny” nie oznacza gorszy czy mniej wartościowy. Ktoś „inny” to ktoś wyjątkowy, jedyny w swoim rodzaju i jak każdy ma swoje marzenia, prawo do zabawy, bezpieczeństwa i miłości - podobnie jak osoby z zespołem Downa. Aby oddać charakter tego dnia, który – również jak wiosna - jest radosny i kolorowy,  dzieci wzięły udział w wesołych zabawach ruchowych oraz muzycznych a także przygotowali piękne pacynki ze skarpetek. Na koniec każdy uczeń otrzymał „empatyczne okulary”, dzięki którym można wyraźniej dostrzec innych, potrzebujących pomocy i naszego wsparcia oraz lepiej zrozumieć ich uczucia.

 

 

 

Jeśli zainteresował cię ten artykuł, warto zajrzeć:

 

#MarzenaDziadkowiec#projekt_Emocja

 

 

 

NA GÓRĘ