Archiwum 2015/2016

Asia Wolska z klasy II odkryła w sobie talent pisarski. Postanowiła napisać książkę. Poniżej prezentujemy jej fragment.

 

Rozdział I

 

SPOTKANIE Z WILCZKIEM

 

Dawno temu za górami, za zielonymi lasami mieszkała mała Indianka. Miała na imię Szara Wilczyca. Jej tatą był Brązowy Jastrząb, a mamą Czerwona Wiewiórka.

 

Mała Indianka poszła do boru nazbierać leśnych owoców.

- O, zaraz nazbieram dużo malin – powiedziała Szara Wilczyca.

Po pewnym czasie stwierdziła:

- Tyle wystarczy. Nazbierałam już bardzo dużo. Pójdę teraz na jagody.

Indianka podeszła do niskiego krzaczka jagód, zerwała jeden owoc, gdy nagle zauważyła, że obok niej stoi mały, szary wilczek! Dziewczynka powoli odwróciła się do zwierzątka i powiedziała delikatnie:

- Cześć, wilczku! Pewnie się zgubiłeś? Hmmm, chyba zabiorę cię ze sobą. Dobrze?

Wilczek nie spłoszył się. Podszedł bliżej, obwąchał ją i ostrożnie polizał w rękę.

„To chyba znaczy: TAK!” – pomyślała Indianka. Postanowiła też nadać zwierzątku imię – Bursztynek, bo zauważyła jego bursztynowe oczy. Wzięła wilczka na rączki i ruszyła w kierunku domu.

 

Wkrótce dotarli na miejsce. Opowiedziała rodzicom o przygodzie w lesie, a w tym czasie wilczek jak młody psiak obwąchiwał wszystko, co zobaczył. Mama i tata spojrzeli na leśnego przybysza.

- Mamo, zaopiekujemy się nim? – dopytywała się proszącym głosem mała Indianka.

- Dobrze, córeczko. Zaopiekujemy się nim – odpowiedziała Czerwona Wiewiórka.

c.d.n.


Klasa V pisze

 

Niektórzy uczniowie potrafią wykazać się talentem do rymowania.

Poniżej zamieszczamy bajkę napisaną przez uczennicę klasy V. 

 

Martyna Gromala

 

Gąska, kuna i lis

 

Szła gąska do stajenki,

 

Usłyszała kuny głośne jęki.

 

Zdziwiło to gąskę,

 

Więc udała się na grządkę.

 

Kuna – jak się okazało –

 

Chciała zjeść ją całą!

 

Niestety, lis obok przechodził.

 

Dziś swoje urodziny obchodził.

 

Cały dzień biegał głodny,

 

Miał więc chęć na posiłek – nawet chłodny!

 

Zobaczył małej gąski łapkę,

 

I także miał na nią chrapkę.

 

Pobił się z kuną o ten posiłek,

 

Tak zaczął się wielki pojedynek!

 

Gąska o wynik bójki nie stała,

 

Szybko od napastników uciekała.

 

Nauka z tej bajki czysta:

 

Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta.

 

 


 

Klasa II przeprowadza eksperymenty z wodą

 

 

Relacja foto

 


 

 Piękno naszego regionu w obiektywie aparatu fotograficznego

 

Prezentujemy fotografie Basi Jaworeckiej z kl.VI.

Zachęcamy do rozwijania swoich zainteresowań- aby zrobić ciekawe zdjęcie, wystarczy telefon komórkowy oraz wybranie dobrego momentu i znalezienie ciekawego widoku.

Jak widać Basi udało się i jedno i drugie.

 

 


 

        Owocowa sałatka klasy I

 

Uczniowie klasy I realizując treści z edukacji zdrowotnej przygotowali pod opieką nauczyciela sałatkę owocową.

 

Relacja foto

 

 


 

Interesujące lekcje przyrody w klasie VI

 

Trudno sobie wyobrazić, jak wyglądałoby nasze życie. gdyby zabrakło prądu elektrycznego. Nie działałby m.in. telewizor, lodówka, komputer. Uczniowie klasy VI na zajęciach przyrody zapoznali się z pojęciem obwodu elektrycznego, jego elementami i schematem. Sami konstruowali podstawowe obwody elektryczne.

 

Relacja foto

 

 


 

     Poznajemy pszczoły

 

Dnia 28 kwietnia na zajęciach klasa II poznawała życie pszczół. Uczniowie byli przygotowani do zajęć. Przynieśli dużo rekwizytów, które przybliżyły dzieciom pracę pszczół.

 

Relacja foto

 


   

  Ogólnopolski Sprawdzian Kompetencji Trzecioklasisty

 

14 kwietnia 2016r. uczniowie klasy III przystąpili do Ogólnopolskiego Sprawdzianu Kompetencji Trzecioklasisty z Operonem i "Gazetą Wyborczą".

Tegoroczny sprawdzian składał się z dwóch części podstawowych: języka polskiego i matematyki oraz z części dodatkowej - przyrody. Na rozwiązanie każdego testu uczniowie mieli 45 minut.

Ważnym elementem sprawdzianu był film terapeutyczny wyświetlony przed rozpoczęciem pracy z arkuszami.

 

Relacja foto

 


 

   Sprawdzian w klasie VI szkoły podstawowej

 

5 kwietnia 2016r. uczniowie klasy VI przystąpili do Sprawdzianu szóstoklasisty.

Składał się on z dwóch części. Część pierwsza obejmowała zadania z języka polskiego i z matematyki i trwała 80 minut, część druga obejmowała zadania z języka obcego nowożytnego i trwała 45 minut.

 

Relacja foto

 


 

 

   Teatrzyk kukiełkowy "Krowa kłamczucha"

 

Dnia 21 marca 2016r. zawitali do naszej szkoły artyści teatru kukiełkowego "Tomcio" z Nowego Sącza, którzy przedstawili nam spektakl pt. "Krowa kłamczucha".

Sztuka w zabawnej formie opowiadała o niesfornej krowie, która okłamywała swoich bliskich. Na szczęście krowa zrozumiała, że źle postępowała, przeprosiła za swoje zachowanie i obiecała nigdy więcej już nikogo nie okłamać.

Przedstawienie, oprócz wielu elementów humorystycznych, zawierało w sobie przede wszystkim naukę, że nie warto okłamywać bliskich i zachowywać się niegrzecznie wobec innych, a za swoje winy zawsze powinno się przeprosić. Z teatrzyku wypływał cenny morał uczący prawdomówności, umiejętności wybaczania a także prawdziwej przyjaźni.

Na zakończenie dzieci gromkimi brawami podziękowały aktorom za spektakl.

 

Relacja foto

 


 

      SZKOLNY KONKURS MATEMATYCZNY DLA KL. I-III

Serdecznie zapraszamy uczniów klas I – III do udziału w konkursie

„MISTRZ RACHUNKU PAMIĘCIOWEGO”


Celem konkursu jest :
Doskonalenie dodawania i odejmowania w pamięci
Rozwijanie szybkiego wykonywania obliczeń
    W konkursie uczestniczyć mogą wszyscy uczniowie klas I – III
 Konkurs odbędzie się w każdy czwartek marca i kwietnia 2016r.

o godz. 11.25

   Sposób przeprowadzenia :
Zróżnicowany czas pracy z zestawem konkursowym :
Kl. I – 10 min ( dodawanie i odejmowanie w zakresie 10)
Kl. II – 8 min ( dodawanie i odejmowanie w zakresie 50)
Kl. III – 6 min ( dodawanie i odejmowanie w zakresie 100)
   Nagrody :
Wszyscy uczniowie otrzymają drobne upominki i dyplom za udział.
Troje uczniów z największą ilością poprawnych odpowiedzi otrzyma upominki i dyplomy „ Mistrza rachunku pamięciowego”.
   Organizator : Stanisława Janusz 

 


 

Zielony kącik przyrody w klasie I

  

 W klasie pierwszej odbyły się zajęcia tematyczne "Tworzymy zielone kąciki, a w nich siejemy, sadzimy roślinki – witaminki.

 

Dzieci przeprowadziły doświadczenie ,,Co jest potrzebne roślinom, aby mogły wzrastać i rozwijać się? Pierwszoklasiści w obecności swojej wychowawczyni „zakładały zielony ogródek” – wysiewały do doniczek nasiona: rzeżuchy, szczypiorku, fasoli, pietruszki. W każdej doniczce została umieszczona tabliczka określające, co dzieci posiały lub posadziły. Założone hodowle wzbogaciły kącik przyrody, który stał się miejscem do śledzenia zmian zachodzących we wzroście roślin. Musimy pamiętać, że dziecko najlepiej poznaje przyrodę przez działanie, pracę, czy też doświadczenia.
Zakładamy klasowy dzienniczek hodowli roślin. Uczniowie będą notować w nim wyniki swoich obserwacji w formie rysunków, zdjęć, notatek pisemnych, wyników pomiarów.

Zakładamy małe laboratorium, miejsce do wykonywania przyrodniczych doświadczeń.  „Kącik przyrody”
Zakładamy ogród w klasie”
II. Zakres doświadczenia: Sadzimy rośliny.
III. Cel doświadczenia: Uświadomienie uczniom, że rośliny mogą kwitnąć cały rok, bez
względu na pogodę za oknem.
IV. Miejsce przeprowadzenia doświadczenia: Sala lekcyjna
V. Hipoteza: Dlaczego rośliny mogą żyć nawet zimą?
VI. Spodziewane obserwacje/wnioski ucznia:
Jeżeli stworzymy roślinom odpowiednie warunki, będą rosły i kwitły przez cały rok.
VII. Opis przebiegu doświadczenia
Nauczyciel dzieli klasę na grupy. Każda z grup otrzymuje potrzebne środki do
przeprowadzenia doświadczenia. Nauczyciel wspólnie z uczniami ustala etapy
przeprowadzenia doświadczenia. Zapisuje je w punktach na tablicy.
• Ułożenie kamyków na dno słoja.
• Na kamyki należy wysypać warstwę węgla drzewnego i przykryć to 10 cm warstwą
ziemi.
• Sadzenie roślin.
• Podlewanie ziemi tak, by nie była zbyt wilgotna.
• Przykrywanie słoja woreczkiem foliowym i stawianie w ciepłym, jasnym miejscu.
Uczniowie każdego dnia obserwują swoje sadzonki

 

relacja foto

 


 

    Na uczcie olimpijskiej


Uczniowie klasy piątej mieli możliwość podczas lekcji języka polskiego wcielić się w role greckich bogów i herosów. Było to podsumowanie cyklu zajęć poświęconych mitom.  Podczas uczty, gdy przybyli goście posilali się nektarem i ambrozją, prezentowano dokonania Demeter, Afrodyty, Kory, Hebe, Eos, Zeusa, a także Dedala i Ikara. Na Olimp przybył także Herkules, ale był tak zmęczony ukończonymi właśnie pracami, że nie miał siły zbyt dużo opowiadać o swych czynach.

 

relacja foto


 

Wycieczka do Szczyrzyca

 

  23 września 2015 r.  3-4 latki, przedszkolaki oraz uczniowie klas I, II,  III pojechali na wspólną wycieczkę do Szczyrzyca. Program wycieczki obejmował: oprowadzenie po wiosce z przewodnikiem, zapoznanie z elementami kultury indiańskiej (wnętrze tipi, szałas potu, wystawa rękodzieła, scenki przedstawiające fragmenty  z życia Indian, ciekawe opowieści) oraz udział
w indiańskich grach  i zabawach. Wszystkie dzieci wykonały własnoręcznie indiańskie amulety.  Każdy uczestnik wycieczki oprócz wrażeń przywiózł indiańskie pamiątki.

 

 


 

    Jesienna surówka „Samo zdrowie”  

 

  Uczniowie klasy II  realizując treści
z edukacji zdrowotnej przygotowali pod opieką nauczyciela jesienną surówkę.

 

foto relacja

 

 


 

     Wycieczka do Ojcowa

 

W poniedziałek 28.09.2015 r. odbyła się wycieczka autokarowa do Ojcowskiego

Parku Narodowego. Uczestniczyło w niej czterdziestu jeden uczniów z klas III - VI oraz czworo nauczycieli.

 

Spod szkoły wyruszyliśmy o 6.30. Do celu jechaliśmy prawie trzy godziny. Na parkingu przed zamkiem w Ojcowie  czekali już przewodnicy. Podzielili nas na dwie grupy: młodszą i starszą. Następnie udaliśmy się na szlak. Najpierw powędrowaliśmy po stromych schodach do zamkowej wieży, gdzie wysłuchaliśmy legendy o Łokietku. Podziwialiśmy makietę zamku oraz głęboką studnię znajdującą się na dziedzińcu. Później przeszliśmy dolinę do Skały Jonasza, a potem wspięliśmy się  na stromą górę do Jaskini Ciemnej. W grocie podziwialiśmy stalagmity i stalaktyty. Przewodnik zwrócił naszą uwagę na gnieżdżące się pod sufitem nietoperze i pająki objęte ochroną – wpisane do Czerwonej Księgi Gatunków Zagrożonych.
 

Stamtąd udaliśmy się do Archezji, gdzie czekały nas nieco inne atrakcje. Piekliśmy kiełbaski na grillu, zbudowaliśmy dom z drewna, strzelaliśmy z łuku i zjeżdżaliśmy na linie.

 

Przewodnicy opowiadając o Ojcowskim Parku Narodowym starali również wpoić nam zasady właściwego postępowania i dokonywania dobrych życiowych wyborów. Przez całą drogę po parku każdy z nas uzupełniał dzienniczek Archezjanina, w którym notował najważniejsze informacje z wyprawy.
 

O 16.00 opuściliśmy Archezję i udaliśmy się na parking. Po drodze jeszcze skręciliśmy do Źródełka Miłości. Tam pani opowiedziała legendę związaną z tym miejscem.

 

 Po zajęciu miejsc w autobusie ruszyliśmy w drogę powrotną. Do Starej Wsi dojechaliśmy parę minut po 19.00.
 

Wycieczka była bardzo udana. Nawet pogoda nam dopisała.

 

foto relacja

NA GÓRĘ