W tym tygodniu uczniowie naszej szkoły, realizując projekt edukacyjny Małopolskiej Agencji Rozwoji Regionalnego "Zrównoważona mapa świata", wzięli udział w znakomitej zabawie powiązanej z pogłębianiem wiedzy, doskonaleniem umiejętności oraz budowaniem relacji międzyludzkich.
Podczas zorganizowanych zajęć mieli możliwość:
- rozwijania kompetencji społeczne, pogłębiania więzi międzyludzkich,
- rozwijania umiejętności logicznego, strategicznego myślenia – planowania, wyciągania wniosków, przewidywania skutków, analizy faktów;
- poszerzania wiedzy i doskonalenia umiejętności związanych z tematyką gry edukacyjnej;
- uczenia się współpracy zespołowej i rywalizacji fair-play;
- rozwijania umiejętności pokonywania przeszkód, akceptowania niepowodzeń;
- lepszego poznawania własnych mocnych i słabych stron.
Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy z tego, jak brak równowagi rozwoju ludzkości, rozrzutny styl życia, niewłaściwe nawyki, stereotypy, którymi się kierujemy, oraz brak rzetelnej wiedzy, przekładają się na niekorzystne zmiany w środowisku, gospodarce, a przede wszystkim na życie wszystkich ludzi. Poprzez stosowanie wzorców odpowiedzialnej konsumpcji i stylu życia w naszym codziennym bycie, możemy realnie wpływać na zrównoważony rozwój i ochronę naszej planety.
Gra dydaktyczna "Zrównoważona mapa świata" w praktyczny, przystępny sposób zapoznała uczniów z celami zrównoważonego rozwoju, zachęcając do ich realizacji na co dzień oraz do świadomego uczestniczenia w życiu społecznym i gospodarczym świata z uwzględnieniem racjonalnego procesu ochrony środowiska naturalnego. Dzieci poprzez ciekawe quizy, praktyczne i inspirujące zadania oraz samodzielne zdobywanie informacji, nabyły wiedzę o globalnych skutkach niewłaściwej polityki gospodarczej, środowiskowej i społecznej oraz o pożądanych kierunkach zmian i rozwoju.